poniedziałek, 28 października 2019

23. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie




Wczoraj zakończyły się 23. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie. Wspaniała impreza, na której nie mogło mnie zabraknąć, a w tym roku książkowe "łowy" wyjątkowo mi się udały. Oto one:
Agata Zborowska "życie rzeczy w powojennej Polsce" - historia szabru. Na razie przeczytałam wstęp: brzmi bardzo obiecująco. To chyba będzie mój hit targów.


Jarosław Mikołajewski "Cień w cień" - o poetce Zuzannie Gincznce.

Stanisław Wasylewski "Na dworze króla Stasia" - autora rekomendować nie trzeba, a książkę kupiłam ze względu na ciekawy rozdział o obiadach czwartkowych.

Łukasz Modelski "Droga przez mąkę" - zbiór felietonów niekoniecznie kulinarnych. Bardzo obiecująca lektura.


 "Szarlotka Lenina i inne sekrety kuchni radzieckiej" - tytuł tłumaczy wszystko. Już dawno chciałam tę książkę kupić, ale dopiero wczoraj trafiłam na przecenę.


"Szarlatani" - czyli historia dawnych metod leczenia. Z tego co zdążyłam przeglądnąć będzie i straszno i śmieszno.

Pamiętniki Zofii z Odrowąż-Pieniążków Skąpskiej "Dziwne jest serce kobiece..." - spodziewam się dużej porcji informacji o kulturze materialnej XIX wieku. 

"Bawaria, Czechy - Polska"  - rzecz o dawnych księgach, świetne ilustracje dla miłośników dawnej książki.

Kolejny hit! "Ceramika europejska w zbiorach Muzeum Zamkowego w Malborku" - znakomicie opracowany katalog. Pozycja obowiązkowa dla miłośników ceramiki.


Jeszcze kilka książek o edytorstwie - przydadzą się w pracy.



Na koniec dodatki: prezent od przyjaciela - autorski komiks Jarka Ejsymonta (z dedykacją - wysoko to sobie cenię); współautorem jest Wiktor Talaga, magnetyczne zakładki z kotami (prezenty dla najbliższych) oraz praktyczna torba z reprodukcją pasteli Witkacego (prod. Muzeum Śląskie w Katowicach).




Już nie mogę doczekac się czytania...

4 komentarze:

  1. Widzę, że udział w imprezie był dla Ciebie bardzo owocny :D Kupiłaś mnóstwo bardzo ciekawych książek, sama chętnie sięgnęłabym po większość z nich :)
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W bardzo fajne książki się zaopatrzyłaś:)))Pozdrawiam serdecznie i miłej lektury życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję.Impreza bardzo udana, na pewno znalazłabyś coś dla siebie. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super łupy zdobyłaś! Ja mimo że jestem w Krakowie niemal codziennie, to zawsze mi z tymi targami nie po drodze... Pozdrawiam świątecznie! :)

    OdpowiedzUsuń