piątek, 1 lutego 2019

Czekoladowe rogaliki - najlepsze ciastka do kawy



Podam Wam dziś przepis na pyszne kruche rogaliki do kawy. Zainspirowałam się przepisem z książki "Kawa. Historia, wróżby, przepowiednie" Sandry Mizumoto-Posey. Troszeczkę recepturę zmodyfikowałam i przystosowałam do naszych, polskich warunków.

Składniki: 
35-40 dkg mąki
3/4 kostki masła
10 dkg nutelli
1 całe jajko
1 żółtko
cukier waniliowy
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
duża łyżeczka kakao
wiśnie z syropu 


Wykonanie: 
wszystkie składniki daj do miski i zagnieć ciasto (dość luźne). Wstaw je do lodówki na godzinę.
Następnie podziel je na 4 części i każdą rozwałkuj na grubość około 3 mm, w kształt koła. 





Koło ponacinaj promieniście, tak jak na fotografii, na brzegu każdego trójkąta ułóż po dwie wiśnie. Skręcaj trójkąty i formuj kształt półksiężyca. Ciasto się kruszy i jest nieposłuszne, więc może to być czynność nerwowa. Jeśli braknie ci cierpliwości, powykrawaj po prostu kieliszkiem kółka i przełóż je po upieczeniu dżemem wiśniowym.


Piecz rogaliki około 15 minut w 180 stopniach Celsjusza.


Kiedy przestygną polej rozpuszczoną na parze z odrobiną masła czekoladą. Ja użyłam czekolady z nadzieniem cappuccino.
Smacznego!



6 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pracochłonne, ale pyszne. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rogaliki wyglądają niezwykle smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham takue domowe rogaliki☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie! Aż się zrobiłem głodna. :)

    OdpowiedzUsuń